Претражи овај блог

уторак, 28. јун 2016.

Marmelada od šipuraka

Marmelada od šipuraka


Zimnica
Marmelada od šipuraka
Moj stariji sin najviše voli da jede marmeladu od šipuraka, ali moram da priznam da sam mu je do sada uvek kupovala, nikada je nisam kuvala sama. Ove godine sam rešila da i to isprobam i ostaje mi jedino da se kajem što je nisam kuvala ranije. U selu imam šipurke na svakom ćošku, treba da samo neko bude vredan i da ih obere. Ja očigledno nisam bila do sad.
Kao što rekoh, nisam je do sada kuvala pa sam malo istraživala po internetu, malo proučavala kuvare i u „Patinom“ kuvaru sam našla recept koji mi je bio vodilja, ali sam na kraju sve to ja nekako po nekom svom nahođenju.
Marmelada od šipurka
Šipurke je potrebno dobro oprati i očistiti sa obe strane, skinuti peteljke i ono crno, repić, kako ga ja zovem. Ja sam imala tačno 1,155g očišćenih plodova. Neka se računa da je to 1kg, gram gore-dole mislim da ništa epohalno neće da izmeni u receptu. Stavila sam ih u šerpu i nalila vodom da prekrije plodove. Nisam merila vodu, ali mislim da je bilo tu negde oko 2l. Stavila sam na ringlu i kuvala na jakoj vatri. Potrebno je da voda bude uvek u toj količini, da prekrije plodove, pa je potrebno nalivati nekoliko puta u toku kuvanja.
Marmelada od šipurka
E sad, ja sam kuvala marmeladu dva dana, ne bukvalno u satima. 🙂 Zbog obaveza koje sam imala, morala sam da prekinem pravljenje do kraja. Prvi dan sam skuvala šipurke, kuvala sam ih nekih 3-4 sata i ostavila preko noći da tako odstoje u vodi. Sutradan sam ih ponovo stavila na vatru, ali držala tek do vrenja i sklonila. Prvo sam procedila tečnost preko sita za brašno, a onda sam i plodove gnječila preko sita varjačom, kako bih izvukla što više iz njih. Znači, tečnost (vodu u kojoj su se kuvali) ne bacati. Tako sam cedila dva puta, a zatim sam ponovo već izgnječene šipurke (otpad) cedila kašikom preko metalne cediljke za čaj. Ona ima veće otvore. I na kraju sve ponovo procedila preko sita, ali se mora oprati pre konačnog ceđenja.
Marmelada od šipurka
Dobila sam 1,800ml proceđene tečnosti. Proceđenu-propasiranu masu sam stavila u šerpu i dodala 1kg šećera. Marmeladu sam kuvala na jakoj vatri, uz stalno mešanje nekih 45 minuta. Pred kraj u rerni na 100C sterilisala tegle, pa vruću marmeladu sipala u vruće tegle. Vratila ponovo marmeladu sipanu u tegle u rernu zagrejanu na 100C, ali otklopljene, kako bi se uhvatila na površini tanka korica. Posle toga, zatvorila i ostavila da se ohladi na sobnoj temperaturi.
Marmelada od šipurka
Izašle su mi dve manje i jedna veća tegla od ove količine. Ako se baci na papir, isplati se više nego da je kupite u prodavnici. Jedino što je malo „dosadno“ čišćenje i ono konstantno stajanje uz šporet i mešanje. 🙂 I da, mnogo je ukusnija domaća.
http://moje-grne.com/

Нема коментара:

Постави коментар