Претражи овај блог

петак, 13. мај 2016.

liker od voca-stari recept za odlican liker

liker od voca-stari recept za odlican liker


Potrebno je po 500 g crvenog voca

po 250 g secera svakih pola kg voca

po 200 ml ruma za svaku turu voca


Ja sam pocela juce, stavila u veliku teglu 1/2 kg ociscenih jagoda, preko njih 250 g secera i casu ruma, zatim 1/2 kg ociscenih tresanja, secer i rum. Bitno je da voce ogrezne u rumu. Teglu sam povezala i ostavila u podrum.


Ovo je divno zensko pice, sluzi se krajem godine, bitno je da se sluzi zajedno s voćem, ja sam ga obicno prvi put služila za svoju slavu Sv. Nikola.

Sad cekam maline, kupine, ribizle, visnje ...

Moj recept je bio samo od crvenog voca, a sad cu vam prenijeti kopiju recepta koji je pronašla Ivanka. Ako pocnete sad, zimus cemo uzivati ​​iu vasem posluženje :)


"Potrebno je: 500 gr. Jagoda, 500 gr. Malina, 500 gr. Visanja, 500 gr. Crvenih i crnih ribizli, 500 gr. Marelica i bresaka, 500 gr. Šljiva, 500 gr. Ananasa i dinje, 500 gr. Krušaka 1,75 gr. secera 0,3 l. ruma.

Priprema: 500 gr. jagoda dobro oprati, odstraniti im peteljke i pazljivo ih osusiti. Posuti ih sa 250 gr. secera i ostaviti da odstoje oko 1 sat. Zatim ih redjati u rum-lonac (za to je najpogodniji lonac od keramike s poklopcem koji moze prihvatiti količinu od oko 5 litara). Sada preko tih jagoda sipati 7 dcl. ruma (54%) koji treba bar za prst pokriti jagode. Eventualno se mogu opteretiti tanjurom odgovrajući velicine. Lonac poklopiti i ostaviti na hladnom i tamnom mjestu. Tijekom ljeta, kako prispijevaju, slijede ostali voćni plodovi:


- Maline (ociscene od peteljki),
- Višnje i crnog ribiza bez peteljki,
- Marelice i breskve (oljustene, bez koštica, isječene na polovice ili četvrtine,
- Šljive bez koštica, prepolovljene,
- Kruske oljustene, ociscene od jezgre i sjemena i isecene na osmine.  

svakih 500 gr. voca dodati novih 3,5 dcl. ruma i 200 do 250 gr. secera. Redovito provjeravati i kontroisati je li voce u rum-loncu prekriveno rumom. Ukoliko nije doliti potrebnu količinu ruma. Pazljivo promesati voce da se secer ne bi staložio na dnu. Oko 4 tjedna poslije stavljanja posljednjeg voca u lonac, usuti jos 3,5 dcl. ruma. Tada se moze dodati na sitne komade isjeckan svez ananas i dinje.

Sve to treba stajati do pred kraj godine ukoliko ne padnete u iskusenje i probajuci ne dodjete do dna lonca. "


Spremajte sa uzivanjem, rezultat ce biti odlican, sto se mene tice, ovo je jedini alkohol u mom životu koji mi je prijao.
preuzeto od http://cacinakuhinja.blogspot.it/2014/06/pijano-voce.html


Нема коментара:

Постави коментар