Na Facebook stranici bloga jedna me djevojka tražila recept za jednostavnu turšiju. Malo listanja po mojoj bilježnici sa receptima i pronašla sam ga. Kada sam se vratila iz Zagreba u Viroviticu – te godine sam odlučila uzeti jednu bilježnicu gdje ću sve zapisivati, starinske recepte, recepte za domaći kruh i recepte za pekmeze, zimnice… Odlučila sam da ću upijati sve ono što moja mama zna, a ja tek trebam naučiti. Tada je nastala moja bilježnica u koju i dan danas zapisujem, tada još nisam niti razmišljala o blogu, o slasticama niti o tome da ću tako uskoro i sama slagati ukiseljeno povrće ili kuhati pekmeze – ali život je nepredvidiv i zato ga volim! Uživajte svaki dan. Evo recepta za turšiju koja može stajati do 5 godina.
Sastojci:
*ukoliko kuhate veliku količinu poduplajte sastojke
  • 1 l alkoholnog octa
  • 3 l vode
  • 200 g soli
  • 400 g šećera
  • papra u zrnu (količina po želji – otprilike 5 komada)
  • 2-3 lovorovog lista
  • 1 vinobran
  • 1 konzervans
  • kopar (po želji količina)
Priprema:
Prokuhati:
  • 1 l alkoholnog octa
  • 3 l vode
  • 200 g soli
  • 400 g šećera
Skinuti sa vatre, pa dodati:
  • papra u zrnu (količina po želji – otprilike 5 komada)
  • 2-3 lovorovog lista
  • 1 vinobran
  • 1 konzervans
    kopar (mirodjija po želji količina)
Ohladiti.
Preliti narezano povrće posloženo u staklenke.
Dobro zatvoriti i čuvati na hladnom i tamnom mjestu.
Povrće možete kombinirati: krastavci, paprika, feferone, karfiol, češnjak, luk, zeleni paradajz, mrkva, mahune. Mrkva i mahune u turšiji su odlične, kao i karfiol.
Nebi smjelo ništa poći po zlu, uživajte cijele zime u ukiseljenom povrću.
Snježana je s nama u komentarima podijelila još jednu jednostavniju verziju kako ona priprema svoju turšiju. Kaže ovako: tekućinu, sol, šećer, vinobran i konzervans promiješati dok se šećer ne otopi i zaliti. Uopće nije nužno kuhati
http://domacica.com.hr/.