Претражи овај блог

субота, 26. новембар 2016.

Kugle od jabuka / Apple Balls

Kugle od jabuka / Apple Balls


kugle jabuke 8s


Sećam se ovih bombica sa slava kad sam bila dete. Odlično ih se sećam, nisam mogla da ih smislim. Na sve strane neka čokolada, orasi, puter, možete onda da zamislite kada međ svim tim blazima od sitnih kolača naiđete na nešto voćno i posno. A ne izgleda kao da je voćno! Obložene su kristal šećerom i svetlost se prelama na njima.



Od kad sam počela da pravim recepte za blog, zaobilazim kugle od jabuka, iako su prvi recept u bakinoj "novijoj" svesci (to je ona u kojoj su recepti pisani uglavnom hemijskom olovkom). Vodim se istom logikom - čemu ovo, kad ima toliko boljih stvari? Ipak, to vam je sve stvar perspektive. Ponekad poželite nešto drugačije. Ponekad se iznenadite kada vas umesto oporih aroma dočeka svežina. Uopšte se nisam nadala ovako zanimljivom sitnom kolaču.



apple balls






Trenutak ne bi mogao da bude primereniji: Sveti Nikola je već u ponedeljak. Ako imate nakisele jabuke i orahe ili lešnike pri ruci, možete već večeras da spremite ove jabuke za sutra. Nemojte ih spremati istog dana kada nameravate da ih poslužite, jer im treba jedan dan da se osuše pre nego što ih uvaljate u šećer i stavite u kapisle. Ako propustite Sv. Nikolu, Badnje veče nije daleko.


kugle jabuka 2 s






Originalni recept nalaže:


  • 1 kg kiselih jabuka (ja sam koristila sortu jonagold, ali boskop su bolje jer su malo suvlje)

  • 500 g šećera

  • kora jedne pomorandže

  • šaka mlevenih badema

kugle rukopis s






Ideja je sledeća: jabuke se narendaju i izdinstaju sa šećerom. Kad sav sok ispari, doda se kora pomorandže, bademi i gotovo. Od hladne mase se prave kugle, ostave se da se osuše i sutradan valjaju u kristal-šećer.

Šta sam promenila? Prvo, kada oljuštite i očistite jabuke, od kilograma vam ostane oko 800 g. Na tu količinu nemojte staviti više od 400 g šećera. Jabuke sam izrendala i stavila u teflonski tiganj, pa sam dodala polovinu količine šećera. Dinstala sam ih na tihoj vatri oko četrdeset minuta, dok jabuke ne postanu potpuno providne, meke i braonkaste. Zatim sam dodala dve kašičice mlevenog cimeta, koru pomorandže i sok. Sok sam dodala jer nisam želela da bombice budu preslatke. Ipak, on svakako pojačava aromu pomorandže na račun jabuka, pa ako želite da vam ukus jabuka ostane sačuvan, onda zaboravite na sok. Ali rendanu koru svakako dodajte.


kugle jabuke 3 s






Kad sok bude skoro sasvim ispario iz jabuka, uzmite jednu šerpicu i u njoj istopite ostatak šećera. Jednostavno ga karamelizirajte: kad šećer počne da se topi, okrećite šerpicu u krug da bi sirup mogao ravnomerno da se rasporedi i pokupi šećer koji se još nije istopio. Kad karamel postane braon, dodajte ga u jabuke. Nema veze ako se prilikom sipanja stvrdne, ponovo će se istopiti u tiganju.


kugle jabuke 4s






Mešajte jabuke dok se karamel ne sjedini s voćem. Kuvajte dok mešavina ne postane sasvim suva. Skinite s vatre i umešajte 200 g krupno mlevenog lešnika. Zaboravite onu "jednu šaku" - to je toliko malo da se lešnik neće ni osetiti. A čak sam i badem zamenila lešnikom, jer sam poželela intenzivniji orašasti ukus. Plus, treba vam nešto da dodatno zgusne masu i da malo razredi onu slatkoću.

Ostavite smesu da se sasvim ohladi, rukama pravite kugle tj. bombice i ostavite ih na tanjiru 24 časa da se osuše. Tek kada su relativno suve, uvaljajte ih u šećer. Ili u lešnikov krokant, kao ja.


kugle jabuke 7 s






Presuda: Bombice izgledaju kao da su napravljene od oraha ili lešnika. Tim pre je iznenađenje veće kada ih zagrizete i dočeka vas osvežavajuća, kiselkasta voćna aroma.

Možda će vam se učiniti da je previše šećera za ovu količinu voća. Mi isto toliko šećera stavljamo u voće kad kuvamo džem. Utisak će vam se potvrditi ako probate masu dok je još topla. Međutim, lešnik prilično neutrališe tu slatkoću, a kada se bombice ohlade i arome se izjednače, shvatićete da nisu ništa više slatke nego što su kisele. Istina, ukus je prilično jak, malo liči na kitnikes, ali bombice su to - jedna - dve i dovoljno vam je da se zasladite. Ako volite voćne deserte, svakako im dajte šansu, prijatno ćete se iznenaditi.
http://tortatorta.blogspot.it/

kugle jabuke 9s

Нема коментара:

Постави коментар